Stop, afectiunilor cardiace!

1362494977_inima_mere_dr_1362495305Vinete – împotriva colesterolului mărit

Un studiu recent, efectuat la Institutul Linus-Pau­ling din statul Washington, arată că vinetele conţin sub­stanţe active ce pot reduce valorile prea ridicate ale grăsimilor din sânge. Aceste substanţe se găsesc doar în miezul de vâ­nă­tă. Modul cel mai sănătos de prepa­rare a vinetelor este coacerea lor, cu coajă cu tot şi fără gră­sime. Este inter­zis consumul vinetelor crude, deoa­rece conţin sola­nină, o otravă care se distruge prin în­călzire. Dar nu renun­ţaţi la medicamente, vinetele reprezintă doar un trata­ment suplimentar!

Polen contra hipertensiunii

La institutul de farmacologie din cadrul Academiei de Ştiinţe Medicale din Rusia (Tomsk) a fost demon­strat faptul că polenul din stup – denumit, încă din an­ti­chitate, polen melbrosia – poate reduce, în mod uşor şi natural, hipertensiunea arterială. Pentru aceasta, se iau zilnic de 3 ori, câte 3 capsule de polen (de la farma­cie), vreme de câteva luni. Pole­nul este, în acelaşi timp, şi un întăritor. El este, însă, doar un supliment, fără a putea înlocui medicamentele prescrise de medic.

Fructele reduc hipertensiunea arterială

La celebra Harvard School din Boston a fost în­cheiat, de curând, un studiu, din care rezultă clar că per­soanele care mănâncă fructe în mod regulat (re­nun­ţând chiar la alimente, la anumite mese), îşi pot ţine sub control, pe parcursul timpului, tensiu­nea arterială. Explicaţia: fructele alimentează organismul cu fibre, dar şi cu substanţe minerale precum mag­ne­ziul şi po­tasiul, adică exact acele componente ali­mentare care reduc riscul de hiper­tensiune.

Brânza de vaci pentru combaterea hipertensiunii

Dacă sunteţi hipertensivi, consumaţi brânză de vaci în mod regulat. Brânza de vaci are substanţe com­ponente ideale, precum potasiul, calciul şi mag­neziul. Consumaţi zilnic – pe o perioadă mai lungă – 1,8 kg de brânză de vaci, ca atare sau preparată. Dar luaţi şi medicamentele pre­scrise de medic.

Banane şi nuci, în caz de hipotensiune arterială

Alimentele bogate în potasiu stimulează circu­laţia sângelui. Ideale: bananele şi nucile. Eficiente sunt, de asemenea, condimentele precum piperul verde şi chili. Beţi, dimineaţa, ceai de roz­marin sau de mentă şi faceţi gimnastică. Mergeţi la înot şi la dans. Şi râdeţi cât mai mult. Proasta dispoziţie reduce şi mai mult tensiunea şi-aşa scăzută.

Mic dejun “sărat” împotriva hipotensiunii

Prima măsură indicată – un mic dejun cu sare: salam, brânză, supă de legume, un hering, un pahar de suc de roşii cu sare şi piper. Beţi 1/4 l de suc de coacăze negre. Dar şi o ceaşcă de cafea vă poate fi de folos.
Dacă sunteţi hipotensivi, trebuie să mergeţi regulat la medic şi să vă controlaţi periodic tensiunea arterială, pentru că medicamentele hipertensoare nu trebuie luate o perioadă prea lungă de timp.
Beţi dimineaţa, înainte de-a vă scula din pat, o ceaş­că de ceai negru. Sau ameste­caţi 1/4 l de apă minerală cu 2 linguri de oţet de mere şi 2 linguri de miere şi beţi-o încet, dimineaţa, pe stomacul gol. Şi faceţi dimi­neaţa o baie la picioare, cu adaos de rozmarin. Faceţi mişcare regu­lat: plim­bări pe jos ori cu bicicleta, gim­nastică etc. Un remediu “de casă” efici­ent: mă­cinaţi (în râşniţă) 3 linguri de boabe de orz, amestecaţi făina obţinută cu 3 linguri de apă minerală, acope­riţi “aluatul”, lăsaţi-l să stea 6-8 ore şi mân­caţi-l o dată pe zi.
Beţi, vreme de 3 săptămâni, câte o ceaşcă de ceai de păducel sau de vâsc, de 2-3 ori pe zi.